І. Загальні положення
1.1. Жовтокам'янська гімназія будує свою діяльність на принципах поваги до Індивідуальності й неповторності кожного учня.
Водночас збалансованість та ефективність усіх аспектів освітнього процесу можливі лише при певних умовах, серед яких - належний рівень культури поведінки.
Правила внутрішнього розпорядку для учнів Жовтокам'янської гімназії (далі - Правила) визначають основні права, обов'язки та етику поведінки учнів гімназії.
1.2. Правила розроблено на підставі Міжнародної Конвенції з прав дитини, Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Статуту школи.
1.3. Метою даних Правил є:
* формування в учнів громадянської культури та культури демократії;
* створення сприятливої робочої атмосфери під час освітнього процесу;
* формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
* формування відчуття корпоративної приналежності, поваги до традицій гімназії;
* формування усвідомленої потреби в дотриманні морально-етичних норм поведінки у соціумі.
ІІ. Права та обов'язки учнів
2.1. Учні школи мають право на:
* безпечні умови навчання;
* повагу людської гідності;
* захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, * пропаганди та агітації;
* користування інфраструктурою гімназії з порядку, встановленому відповідно до спеціальних законів;
* доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
* участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом;
* інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
2.2. Учні школи зобов'язані:
* виконували вимоги освітньої програми, дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти;
* поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
* неухильно дотримуватися правил безпечної поведінки;
* відповідально ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;
* виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту та даних Правил внутрішнього розпорядку;
* дбайливо ставитися до громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу.
ІІІ. Правила поведінки учнів в гімназії
3.1. Основні принципи етики спілкування:
* учні ввічливо поводяться з оточуючими, вітаються із працівниками гімназії, батьками та гостями закладу;
* спілкування зі старшими, однолітками має бути виваженим, привітним і доброзичливим. Учень не повинен допускати принизливих й образливих висловів, вживати ненормативну лексику тощо;
* у будь-яких проблемних ситуаціях у стосунках з іншими учень має звернутися до директора, завуча, вчителя, адже їхній досвід і педагогічна майстерність допоможуть уникнути багатьох проблем.
3.2. Зовнішній вигляд
* У школі відсутня форма єдиного зразка, що дозволяє учням реалізувати свою індивідуальність.
Але при цьому одяг має бути охайний, підібраний з усвідомленням того, що класичні правила дрес-коду не передбачають одягати в освітні установи декольтовані, вкорочені блузки, «топіки»; дуже короткі спідниці; шорти, надто обтягуючі брюки тощо; спортивний одяг (окрім уроків фізкультури та спортивних змагань); одяг для літнього відпочинку; вбрання із забороненими чи суперечливими надписами, символікою і атрибутикою.
3.3. Щоденна організація освітнього процесу
* Учні приходять до школи за 10-15 хвилин до початку занять за розкладом; * верхній одяг залишають у роздягальні.
* Учень/учениця зобов'язаний підготувати своє робоче місце до початку уроку, виклавши на парту все необхідне: підручник, зошит, щоденник, пенал тощо.
* На перерві варто подбати про свої фізіологічні потреби, щоб не порушувати хід уроку і не пропустити щось важливе.
* Дзвінок є сигналом рухатися до класної кімнати для організованого і вчасного початку уроку, тож з'явитися після дзвінка вважається запізненням.
* Використання мобільних телефонів та планшетів під час уроку можливе лише з освітньою метою та з дозволу вчителя.
В інших випадках мобільний телефон має бути вимкнений або знаходитись на беззвучному режимі.
Вчитель має право вимагати перебування телефонів у спеціально передбаченому місці (бокс, окрема парта тощо).
IV. Безпека учасників освітнього процесу
* Учням категорично заборонено без дозволу адміністрації (класного керівника) виходити за межі території гімназії під час освітнього процесу.
* Про всі позаштатні ситуації необхідно терміново сповістити директора, завуча або педагогічних працівників.
* Знаходячись в їдальні, необхідно дотримуватись правил безпеки життєдіяльності та гарного тону, графіка харчування, за можливості пропускати молодших за віком та вчителів.
* Відвідування їдальні учнями гімназії під час уроку суворо заборонено.
V. Поводження з майном
* Учням категорично заборонено приносити в гімназію речі, що не використовуються в освітньому процесі.
* Не дозволяється приносити в гімназію та на її територію з будь – якою метою та використовувати будь – яким способом зброю (навіть іграшкову), вибухонебезпечні та вогненебезпечні речовини, гострі предмети, карти (гральні), алкогольні напої, сигарети, жувальні гумки, літературу, аудіо-, відео, та сd – продукцію аморального змісту.
* Учні зобов'язані берегти майно закладу, зелені насадження на території, бережливо поводитися зі своїми речами та речами інших учасників освітнього процесу.
* У разі знаходження загублених речей необхідно повідомити членів адміністрації або класного керівника.
* Учні зобов'язані дбайливо ставитися до роботи технічного персоналу гімназії, зберігати чистоту й порядок у туалетних кімнатах, коридорах, виконувати санітарно-гігієнічні правила.
* У разі навмисного пошкодження майна гімназії батьки учня зобов'язані відшкодувати матеріальні збитки в установленому порядку.
VІ. Відвідування гімназії
Учень/учениця не може прогулювати гімназію без поважної причини.
Якщо учень/учениця пропускає уроки за сімейними обставинами або через хворобу, то один з батьків або особа що їх замінює:
* має зателефонувати класному керівникові й повідомити, що дитини цього дня не буде, коротко описати причину відсутності.
* У разі пропуску уроків через сімейні обставини написати пояснювальну записку і передати до навчального закладу.
* Якщо пропуски були через хворобу, обов’язково надати довідку від лікаря.
* У разі передбачуваних пропусків (завчасно запланованого оздоровлення під час навчання, з інших причин, у т.ч. за сімейними обставинами) батьки повинні попередити адміністрацію закладу про відсутність дитини письмово – написати заяву на ім`я директора, де вказати причину та терміни планованої відсутності.
VII. Відповідальність за порушення Правил
У разі порушення даних Правил внутрішнього розпорядку передбачаються такі стягнення для учнів:
* усне зауваження;
* запис зауваження в щоденник;
* запрошення учня на бесіду до адміністрації гімназії (самого або з батьками);
* при систематичних порушеннях та нечутливості учня та його батьків до проведених педагогічних дій учень із батьками (або за погодженням із ними у їх відсутності) може бути викликаний на засідання Ради з профілактики правопорушень гімназії, колективне рішення якої підлягає обов'язковому виконанню;
* направлення клопотання до органів ювенальної превенції про притягнення батьків до відповідальності згідно чинного законодавства.
VIII. Прикінцеві положення
5.1. Дані Правила вступають в дію з моменту їх затвердження.
5.2. Відповідальність за доведення інформації про дані Правила до учнів гімназії та їхніх батьків (осіб що їх заміняють) покладається на класних керівників.
5.3. Якщо будь-який учасник освітнього процесу помічає порушення даних Правил, він повинен повідомити про це класного керівника та/або адміністрацію гімназії.
5.4. Про випадки порушення даних Правил батьки учня мають бути повідомлені класним керівником.
5.5. Правила є обов'язковими для виконання всіма учнями гімназії.